Monday, June 08, 2009

Kawan-kawan saya kah mereka???

Salam fwenza... Hari ini Dak Nuee open FB n terpandglah satu folder gamba yg tlh diupload oleh kwnku Salwa Hanim. Salwa ialah kwn msa di sekolah menengah. kami bertemu semula di FB. Rmi kwn2 skolah yg Dak Nuee temui semula di FB. Hari ni saya nk critakan psl kwn2 saya ini. Eh!!! Asal lak aku formal bona ni kan?? Huhu.. Almaklum la nk cite psl kwn2 yg ntah beso2 pangkatnye kan?? Saya nih hanya lah guru kecil yg mengaja di sekolah kecil. Fuh!!! Cam sgt2 merendah dri n kck ati nih. Hehe.. Cite bab kecik ati ni nk story. Mai dengo yek... Layan gambo n keterangannye dulu ye....
Ni kalo x slp saya, kndri kwn saya yg berbaju oren tuh. Arip namenye. Die bekerja di sebuah Bank yg selalu kasi kakitangan kerajaan wat loan. Herm... Saya sgt x menyangka yg die akn mengakhiri zmn bujangnye Ahad baru nih. Semalam le tuh.. FYI saya tlh bertemu die lbh kurang 2,3 mggu lps di bank krana menemankan kwn sy yg nk wat loan. Tapi, malangnye, die x pon khabarkan brita gmbiranye tuh kpd sy. Dan bile sy tgk gambo nih, sy sgt berkecil hati. Haroskah??? Saya rsa mcm sy tidak lagi dikenali oleh rakan2 skolah saya.. Adakah die lupa?? Mustahil... Ntah la. Maybe hati sy yg cpt trasa.. Tapi, Kasma rakan saya yg brtdg itam putih 2 ade roger sy 2,3 hari lps... Saya katakan saya x mahu pergi. Ko nak thu kenapa??? Da thu jwpnnye kan.....
Ni plak knduri kwn sy yg berbaju biru. Hamzari namenye. Mjlsnye brlgsg ari yg same ngan Arip. Ni pon Kasma rakan sy ajk sy pergi. Tapi, saya x mahu pergi jugak. Smpi hati Hamzari lupe nk jmpt saya. Masa rakan saya, Shafie kawen, Hamzari beria dtg umah sy anto kad wakilkan Shafie. sy pergi kndri Shafie. Coz pnt die ajk. Parents nye pon x lupe ajk parents saya. Tapi, Hamzari rakan saya nih tlh lupe. Ibu sy kenal maknye. Tapi, ibu sy pon kata, maknye x jmpt. Lupe kot... So, saya adlh xnk pergi. Huhu...
Mesti ade rakan2 yg kata sy mengada-ngada.. g knduri pon nk berjemput. Hello... Ko pkr la kalo owang tuh da bajet jmptannye, kite yg x d ajk nih wtpe terhegeh-hegeh nk g. Kepantangan aku tu woi. Aku x nk rosakkan mjlis owang. Eh!!! Tetiba lak saya hangin. Ye la... Ni bab serius ok. Saya ade pndirian tntg ini. Ibu n ayah saya pon xkn pergi kalo owang x jmpt. Dan mereka juga melarang sy wat muka x malu g umah owang kalo x dijemput. Bukan cara sy nk g umah owang mkn free...
Oklah.. Untuk itu. Perhatian kepada kwn2, kalo anda nk kawen atau nk wat kenduri ape2, senaraikan jemputan supaya xde yg tertinggal. Jemput owang yg penting dahulu seperti saudara mara n rakan2 rapat. Lps tuh barulah fikirkan kenalan biase..
Kepada kwn2.. Di sini saya nk mnjmput kwn2 jika saya terlupe nk jmput, kalo saya kawen nnt, kawan2 dtg ye. Saya xkn lupekan kwn2. Saya InsyaAllah akn uar-uarkan di blog saya yg indah nih. Hihi....Mcm Miz Emy wat di blognye. InsyaAllah dik akak dtg nnt sementelah da dkt kan...
Oklah.. Merepek plak saya ni kan....

3 comments:

Chmie Cute said...

opss.. ade nama saya di blog kak nuri.. hehe
kak nuri dtg yer... saya mmg mengalu²kan kawan² lama yang mengenali diri saya dengan ucapan jemputlah datang ke majlis perkahwinanku.. =)
.. huhu..

nueeunlimited said...

InsyaAllah Emi kalo xde pe2 program smpi le akak..Tahniah ye...

adamafnan said...

hrmmm..ku phm perasanmu..hoho..(sajo yo wek typo..hehe)
tp mmg pun..ptt la dibuek list kan kalu ajak kawen nie..
so klong dh siap list ko?huhuhu