Tuesday, October 19, 2010

4th Episode.. 1B HTJS

1 Oktober 2010

Herm, cmni yea ghupenye dok kat wad.. Encik Z pepagi da msk ngan muke sememehnye. Ntah mndi ntah x tuh?? wakakakakah... Kose aku nk tanye. Aku xtau pon mlm tuh die tdo kat 5 star otel HTJS. hehe. Igtkan die blk umah. Patot la cpt je smpi spital..
Doc pepagi da dtg cek BP aku. Ghupenye kalo kes2 cam aku nih, nurse seme akn cek BP stiap sejam n cek jntg bb gna dophter( btol x aku eja nih?? ). Mlm2 trpksa la aku kjp2 jga coz nurse kacau nk cek BP. Lena gak aku tdo mlm tuh. Agaknye ubt yg die bagi aku tuh wat aku ngntok thp gaban lak mlm tuh.. 1st time aku tdo kat spital.
Pagi tuh diowg bgi srpn roti krim n air milo yg cair je.. tapi tg sedehnye aku xleh mkn lagi. Oh My... Tsk,tsk,tsk. Berkaca-kaca mta aku. Rsa trseksa xpat mkn. Aku x kesah sgt la. Ni ha baby aku lapo ko tau x???? Jap2 aku tanye nurse, leh mkn x?? Tunggu Doc pakar dtg cek katenye.. Pewot aku da cam lali plak x mkn. Cam bln pose lak ghasenye. Jiran2 disekitar ktl aku tuh cian je mandang aku. Bile lam wad nih, xla aku gabra sgt cam smlm. Ghupenye rmi lg yg senasib ngan aku. Ngan mcm2 kes owg preggy nih. Ngan kat dpn tuh baby melalak-lalak. baru branak la tuh gamaknye.. Wad nih campo yea. Ngan owg bru branak, ngan owg blom branak, ngan owg mslh time preggy, seme sumbat sini. Maklum la klas 3... Nape aku dok klas 3 eh?? Sdg kan aku layak msk klas 1?? ( cam brlagak je ayt aku kan?? Hihi.. ) GL x amik lagi kat skolah. Mane la aku tau nk branak awal kan.. Ari Isnin bru Ibu g amik GL kat skolah...
Lam kol 9.30 gtu doc dtg cek. Doc ckp mslh aku ialah PE ( pre-eclampsia) n ederma ++ n albumin 4+ lam air kncg. Ko leh google pe die PE tuh. PE nih penyakit owg ngandong je tau. Ederma ++ coz kaki n muka aku bengkak2 sgt. Kaki aku da cam belon. Cam kaki gegasi pon de gak. Terngiang-ngiang Kak Mai ckp, kalo kaki bgkak cmni da nk brsalin. Ayoooo... Ye ke?? Nak2 lagi b4 msk spital nih da 3 hri aku crt-brt. Owg kate crt-brt da nak brsalin gak.. hadoiii... Xkan baby nih nak kuar cpt sgt. Tu la masin lagi mulut aku. Aku slalu ckp ngan Encik Z g beli brg baby cpt, nnt trbranak time 7 bln. Kan,kan, kan... See mmg masin mulut aku. Tapi ni seme ketentuan Allah. Kite hanye merancang, Dia yg menentukan... aku redha ngan ujianNya..
Rmi lak tuh Doc yg kerumun aku. Yg klakanye bile doc da terang2 ngan aku seme, diowg tanye, de pe2 x aku nk tanye lagi. Aku leh tanye, da bleh mkn ke blom?? Hehe..
Sib baik sowang Doc tuh cian ngan aku kot, die bagi mkn, drip seme leh stop dlu smpi die cek lagi nnt. Pas doc tu g, aku pon mkn la ngan lahapnye walopon roti n air milo tuh x sdp. Muahahaha...
Lam kul 11.30 gtu, aku nmpk de nurse plth tolak wheelchair dtg tmpt aku. Mane lak die nk bwk aku ni kan?? Oh nk g klnk pakar, g scan ghupenye. Best gak de owg tolak nih. xyah penat2 jln kan..
Kt lua blk Doc tuh da de tggu 4,5 owg preggy cam aku gak. Smpt la borak2. Mcm2 kes. Insaf la aku jap. Ghupenya de yg lg trok kesnya. Aku owg ke-2 dipanggil msk blk doc. Lam tuh da sedia 3 owg Doc pakar. Dr. Ameen, Dr. Nazimah n Dr. Teoh...

Bersambung...

3 comments:

Anonymous said...

masih kne lagi amek GL kt skol/opis ker? bkn da online lam HRMIS ker kak?

Anonymous said...

bby da ok ke?
da bwk balik ke atau masih d wrded lg?

nueeunlimited said...

ntah le Dik.. coz GL lam HRMIS tuh x lgkap.
Bb still lam inkubator.. tggu die beso sket baru bawak blk..
Bb premature kna jga elok2. takot bwk blk umah nnt mcm2 jgkitan. bio la die beso dlu lam NICU tuh..