Saturday, April 04, 2009

Selamat Jalan..

Ni adalah sticky mood entry..sila scrool ke bwh tok entry2 terbaru. tq...

video

Salam kengkawan...Arini Dak Nuee last di SKPM. Sedih mmg le sedih nk tglkan tmpt di mna kite mencipta kejayaan, menempa nama, mendapat kebahagian.. Tapi, nk wat cmne kan??? Allah tlh menentukan segala-galanya. Yang bermula pasti akn ade akhirnye walopon kite x rela ia berakhir...
It was a surprising day bile bebudak jah 6 wat party mengejut tok Dak Nuee.. Walopon ala kadar, tapi Dak Nuee hargai sgt. Dengo cite diowang pakat ngan Abg Man. Thanx ya Abg Man. Tapi masa kitowang wat party 2, Abg man xde plak. Die bwk bebudak jah 4 g Karnival Pendidikan Melaka...
Sudah selesai party 2 Dak Nuee smbg kemas2 lagi. Bnyk wei bembarang aku. Poning kpalo acik ko tau x???!! Nk tau x?? Dak Nuee lom angkut barang. Eh pedulik ape aku. Makmal 2 bapak aku yang punya. Kah3x... ( golak syaiton ) Ampon.. Bukan bapak aku yg punye la.. Bapak Menteri Pelajaran kite yg bagi kat skolah. Hehe...
Da nk blk kuar je dr makmal, Dak Nuee igt nk start keta trus blk jo. Almaklum la potang ni Dak Nuee jnji ngan encik boypren nk men boling kat JJ S2. Hihi...
Kuar dari makmal, nengok keto Abg Rahdi da blok kat pntu pagar. Alamak ai.. Lari program nk blk awl.. Nengok bebudak da berbaris kat sepanjang jln nk kuar sekolah.
Wargh.. Diowang wat upacara sent off tok Dak Nuee la.. Ah sgt terharu la. Ni seme plan Abg Man n Abg Rahdi la agknye. Diowang ni mmg best gila ah. Dak Nuee salute pada diowang. Sedeh la.. Thanx ya kowang. bebudak beratur nk salam le tuh.. Wargh da cam nk gubeso nk pencen lak gayo eh kan??? Huhu.. Oit bebudak, ticer ko lom nk pencen lagi yo. Walopon aku tension jdi ckgu nih, tapi lom smpai seru aku nk pencen lagi ek. Kih3x...
Diowang pgl Dak Nuee ke dpn opis tmpt perhimpunan. Pas GPK HEM kak wan flower ( ehehehe.. WAN BUNGA ALUYAH ek namonyo ) bagi kata2 terakhir, Dak Nuee diberi peluang tok bagi ucapan terakhir tok warga SKPM..
Dak Nuee amik mic 2 ngan xde prasaan.. Dak Nuee bagi ucapan ngan selamba, x sedih, x nanges, xde rsa pe2 n pendek kata panjang x kata selamba badak cam xde pe2 yg berlaku..
Bagi Dak Nuee xde ape yg nk ditangiskan lagi.. Semenye da tersurat dan nyata. Isnin ni Dak Nuee akn ke Tebong juga.
Dak Nuee mls nk cite la.. Dak Nuee bukan x sedeh nk tinggal kan skolah yg bnyk membawa kenangan ni. Tapi, ntah la.. Hati Dak Nuee da tawar di sini seperti tawarnye lauk kat kodai kalo lupo nk lotak garam. Menangis air mata darah pon, pe gunanye kalo bnda itu telah ditakdirkan berlaku lam idop kite.
Seme ni adalah ujian dari Allah. Die yg menentukan segala-galanye. Kita hanya merancang. Harapan Dak Nuee tuk mencapai kecemerlangan di SKPM hancur musnah, jatuh berkecai seperti luluh n parahnye ati Dak Nuee menerima berita yang bagaikan panahan petir yg bleh membuatkan orang mati. Seperti itu lah juga matinye hati Dak Nuee tok trus berada di sini. Biarlah pe yg berlaku arini menjadi kenangan terindah, terpahit, termasin, termasam n terbasi lam idop Dak Nuee. Seterusnye mnjadi lipatan sejarah yg bila teringat akn dibuka beratus, beribu tahun kemudiannye.. 2 pon kalo aku nk bukak la...
Walo pe pon, hopefully Dak Nuee akn mengecap kebahagian di tempat baru nnt. Kite akn lebih dihargai di tempat baru. InsyaAllah.. Di mana pon kite dicampakkan, kalo kite pandai bwk diri, kita akn mengecapkan kecemerlangan..
KALAU MEMANG ALLAH JADIKAN KITA BANGSA YANG CEMERLANG, DI MANA2 SAHAJA KITA AKAN DAPAT MENCAPAI KECEMERLANGAN TERSEBUT..
RENUNG-RENUNG KAN KAWAN2...

8 comments:

amirul said...

Salam,
selamat menagajo di tempat baru...

adamafnan said...

sadis la ticer..
xpo2..poi sek baru..
nnt jgn rajin2 bona tau..hehehe
ikut rentak..(waaaa..jahatnye haku menghasut)

nueeunlimited said...

salam amirul...
tq..moga2 success la nnt kat tmpt baru.hihi...

nueeunlimited said...

botol la 2...
kalo rajin bona owang x hargai kito plak. yes!!! skang mesti ikot rentak. kalo owang2 di situ lombab, kito msti lbh lombab dari diowang.kah3x...

lillies said...

salam...
tau xpe...ikut je stail cikgu cikgi skul baru tu...jgn tunjuk pandai sangat....
all d best 2 u dear....
cam tu r dak nuee yang kuat....ati mesti cekal sayang...!!!hehehe...

sayonara said...

Salam dik nuee...hanya doa yg dapat abg iringkan utkmu...moga kau sentiasa diselubungi kebahagiaan dan keselamatan tdk kira dimana kau berada k...daa

nueeunlimited said...

salam lillies..
btl 2..pas ni Dak Nuee nk wat cam bodoh2 la. kih3x..
marah lak owang nnt kan..

nueeunlimited said...

salam sayonara..
thanx so much..ameen..