Wednesday, August 01, 2012

Happy BFing Week To all Mommies...

Assalamualaikum.. Pui lame gilo xdo update kan. Da nak berkarat blog ni ha. Kalo update pon de ke org baca??? Wakakakakah... pedulik. Ko ade??
Tetiba terajin kan nk update plekkk... Orait straight to de point lah heee....
HAPPY BREASTFEEDING WEEK TO ALL MOMMIES OUT THERE... Nape sy sebok2 nak ucap slamat berBFing kepada mommies ini seme?? Mereka adlh wanita yg gagah berani. Cewah!!! Berjaya memberikan yg terbaik tok anak masing2. Feewiiittt... bravo termasuk aku le tuh. Peeerrggghhh bangga gila ah!!! Saya telah menjadi sebahagian drpd kelompok ibu2 yg berani n thu mghargai kurniaan Ilahi. Seperti tajuk majalah PA&MA bulan nih.. Titisan Emas tok simanja anda. Fuhhh!!! Semangat menulis..
Alhamdulillah nearly 2 years I've been BFing si Zhariff. Macam xnk benti la plak die. Die perasan mcm baby2 la plak. Padahal da semangat, nak pengsan kengkadang dukung die.. 
Nak share kelebihan kalo uols diluar sana yg berhajat nak jadi cam I.. Eheemmm.. Zhariff jarang demam. Bukan setakat jarang. Bleh kira kot sejak die lahir baru 2x demam. Skali tahun lepas bulan 12 n skali lagi baru2 nih. Selsema pon adolah bleh dikira. Baru 2x gak kot. Skali bulan 12 tahun lepas gak. Skali masa die demam aritu. Tu pon x teruk. Betapa hebatkan immuniforce susu ibu??? Xyah beli susu Mamil Gold with Immuniforce. Opppss... kang kna saman plak aku ngan Dumex ngutuk susu keluarannye.. Bukan nk kata Zhariff x mnm FM, mnm gak. Tapi lbhnye BF la.. FM time aku g ngaja je die mnm. X pon time die terlampau haus baru mnm..
Untuk Mommies to be diluar sana, tanamlah azam n HAJAT yg pntg lam hati anda untuk BFing baby korang bile lahir nnt. InsyaAllah Allah mendengar doa kalian tok memberikan yang terbaik untuk anak2 anda.. Hidup BFing Mommies.. ( ini kalo kaunselor laktasi kak Farah ke, Kak Rita ke dengo, mau amik aku jadi duta diowang nih. Muahahahaha... )
Happy Breastfeeding week... :-))


1 comments:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)