Tuesday, August 02, 2011

Diajar, belajar dan mengajar..

Salam frenz.. da lame aku x update blog nih kan?? Bukan malas.. ecewahh.. cakap je la malas kan. Keja bnyk la. Mane nk ngadap website skolah lagi, nak wat blog panitia lagi, nak ngaja org wat blog lagi.. Ha??!! Ngaja org wat blog??!! mesti ko cam terkejut kan.. eh zaman skang de lagi ke yg xtau wat blog?? Jgn berlagak di situ teman.. Bukan ko sorang yg da abis bab2 belajo ilmu duniawi nih. kan ke luas muka bumi Allah nih...So, aku bukan nak berlagak ke pe ke kan.. Dengan sedikit ilmu yg aku ade, diowang soh la aku handle LDP tok create blog. Fokus utama setiap panitia msti ade blog memasing tok dimuat / link lam web sekolah.. Puncanye bile big bos tau aku de ilmu sesikit psl2 IT nih. padahal ciput sgt pon ilmu aku berbanding Bill gates ke kan??? Puiiiii.. x menahan. Nak samekan ngan Bill gates plak. Tinggi langit dri bumi...
Nak kate aku pandai x la.. Aku pon still belajar lagi tok improve bab2 nih sebenonye. Sejak aku pindah msk NS nih ilmu2 IT aku cam da berkarat la sesikit kan. G pon bile kite msk tempat org, kna la tunjuk cam bodoh2 dulu kan.. Nnt org ckp cam brlagak plak padahal ko xde niat pon..
Aku igt lagi 1st time aku diperkenalkan ngan dunia blog nih pda thn 2007. 2nd year pas aku mengaja diowg anta aku g kursus ICT lam p&p.. Kat Tropical Inn JB msa tuh slama 4hri. Bile blk perghhhh... curah2 idea ko. Aku pon mmg la mnt bab2 ngadap pc nih kan. Pe lagi. layan la.. Ni 1st blog yg aku wat masa kat JB. Org2 ICT jbtn kurung kite lam dewan selama 4hri ngan hanya bgi 2,3helai handout n terangkan sesikit. Yang lain ompok dek kau la kan.. Nak tunggang terbalik ke pe. Jnji blog siap n last day kna present.. Ni la hasil tgn yg pertama n aku bangga ngannya.. http://nueeunlimited-funwithnumbers.blogspot.com
Ni bnda yg 4 hri baru siap nk diaja pd mereka yg baru lam 2jam saja. Pergghhhh.. Berasap gak aku. De yg minat buat smpi abis n berjaya hasilkan blog. Tapi bile da sign out da lupa plak password. Haiiiyooo.... Geli ati pon ade. De yg dri awal cam x mnt. Sedeh aku tgk. Aku cam ckp sensorang kat depan. trima kasih pda yg bnyk bertanya. Aku suka. Maknanye diorg mnt.. De yg blk awal. Kalo x mnt pon, at least tggu la smpi aku hbs bagi speech. Sedeh gak aku di situ. Da la blk awal, xnak plak brtnya pastu cmne nk wat.. MMG X MNT LA TUH KAN???????
Bnda nih x ssh sebenonye kalo de mnt n kemahuan tok mencuba.. Esok seme kna submit blog memasing. So, arini kira ari bizi aku gak la kan. Diorg yg mnt trs tanye aku cmne nak wat blog , cmne nak edit, cmne nk wat new post. Aku suke.. Ngan ikhlas ati aku ngaja diorg. Aku happy, hope diorg pon happy n pat sesuatu ilmu yg baru...
Ok dah.. aku xnak ckp pnjg. Blog panitia aku pon x siap lagi. Wakakakakakah....

0 comments: