Sunday, January 16, 2011

He's a miracle baby..

Syukur ke hadrat Ilahi.. selepas 3 bln berulang-alik ke hospital, akhirnya, Muhammad Zhariff Najmi kami bawa pulang ke rumah ngan hati yg gembira dan x tau nk ckp.. hehe.. Terlalu teruja rsanye apabila nk bwk die pulang walopon de beberapa insiden b4 that yg wat aku ala2 nk mrh ngan pihak NICU.. Tapi seme da slamat. Syukur Alhamdulillah ke hadratMu ya Allah... baby Zhariff yg ditunggu-tunggu da slamat pulang ke rumah kami di Senawang. Tapi nk bwk blk kg, jln2 umah sdara mara kami x brani lagi.. B4 we discharge pon Doc da pesan.. " Jgn nnt I nmpk u bwk baby kat JJ ha.." Ceh cam tau2 jek aku nih pengunjung setia JJ. Kah3x...
Terus terang aku ckp, we hv to limit kan our visitors. Takot jgktn kuman ke pe ke kan?? Nk2 yg dtg ngah demam ke selesema ke kan.. Takot sgt. Better kite brjga-jga b4 terkena. g pon organ dlmn Zhariff lom ckp matang nk thn seme kuman2 yg dibawa oleh org lua.. thats why we bought ionizer ltk kat rumah tok dpt udara bersih. Cewah.. eh betul pe?? Pe org kate tuh?? Mencegah bih baik dri mengubati kan.. We also sediakan handwash ngan sanitizer. Aku, Encik Z n Ibu jek yo2 an guna.. Owg lain yg da dtg jengok die hareeemmmm nk pki bnda tuh. Samada x nmpk atau wat2 cam x tau. Xkan aku nk igtkan. Nnt bleh msm muka ko tau. Huh!!! Nak tgk anak die pon kan main susah lagi..
Ayah@Tok din die just agah die dri jauh. Ayah aku ckp, pyh nk pogang ko Yip. Nk bsh tgn seme. Hehehe.. Punye mls atok ko nk bsh tgn kan Yip.. So far, x rmi lagi yg dtg tgk Zhariff. Alhamdulillah. Diowg tau kot keadaan si Zhariff cmne. Ahli2 mesyuarat tgkap Ibu kat Tampin da sibok soh bwk blk Zhariff. Hui.. Mau kna kerumun die nnt. Tggu la die beso sket. Lam sebulan dua lagi. Takot la aku hai...
Tapi kalo sape nk dtg, aku x halang. Cuma aku pesan jgn dtg rmi2. Umah aku sempit. Ahak.. g satu jgn cium Zhariff. Gomol2 die kengkonon cam geram kan.. aku ngan Papa die pon tkt2 nk cium die. Ye la kan.. Kuman nih kite x nmpk. Kgkdg kalo aku ghase geram sgt, aku sentuh je la idong aku kat dahi luas die tuh. Hahaha.. Rambut lom tumbuh la wei...
Hari2 terawal di rumah.. sedikit x slsa bgi Zhariff.. mcm2 gya tdo aku tgk. Kalo mlm xyah ckp la. Jap2 terjaga. Jap2 terkejut.. Bwk tdo lam blk pns plak. At last aku tdo jek kat hall.. Bentang toto.. Ha hamik ko. Tdo la pan tibi. coz Zhariff da pndai tgk tibi. Yeaaahaaa... Pepagi kalo die ngs time aku nk g skolah, psg la cd2 nursery ryhmes tuh die akn snyp. Cam phm je kan.. Agaknye die nyanyi sesame la lam ati. Muehehehe....
Abaikan la baju anak aku yg beso tuh. Huhu.. da bdn die kecik. Pakai baju newborn pon cam pki skirt. Kih3x.. Zhariff leh pki bju premy yg aku carik kat FOS. Tu pon de ruang2 sesikit kat tepi bdn die. Hihihi.. lom de daging sgt lagi. tggu la sebulan lagi, si Zhariff akn membesar bgi johan. Tgk pipi die da kembong cam kulum bijik durian kan?? ekekekeke... Kuat menyusu wei. Jap2 nyusu. Aku g skolah, EBM pon abis die sental.. Nangis2 abih gak sebotol. Xpela. asalkan die sehat, aku da senang ati da...
Stakat nih Zhariff ok la aku tgk. Aku thu die kuat. Kan ke sejak lam perot lagi die mmg da kuat cam Badang. Muahahahaha....
Ok la.. Zhariff suda bgn. Busuk lak ai.. Da buat kuih bangkit la tuh.. Chow dulu yea....

1 comments:

lillies said...

syukurla babay Zhariff dh bole balik umah...insyaAllah, pasni baby Zhariff akn jadi semakin sehat & demoks...hehehe...ari2 mummy bg breast feed mesti kuatnye...hehehe..

take care...

x sabar nk tgk baby Zhariff yg semakin bam bamss...hehehe..